Pengumuman Daripada: Pusat Islam UMS

 

PENYERTAAN INFAK HELWA – PUSAT ISLAM UNIVERSITI MALAYSIA SABAH
 
Sukacita dimaklumkan bahawa Pusat Islam Universiti Malaysia Sabah (UMS) kini membuka peluang kepada warga universiti untuk menyertai program Infak HELWA melalui potongan gaji bulanan.
 
Program ini bertujuan menyokong pelaksanaan pelbagai aktiviti dakwah dan pembangunan ummah yang melibatkan:
✅Majlis Khatam Al-Quran (Ramadan)
✅Usrah Nurani dan kelas mengaji untuk pelajar, kakitangan serta orang awam
✅Bengkel Tajwid dan pembelajaran Al-Quran
✅Pembangunan kemahiran warga UMS
✅Pembelian bahan-bahan seperti Al-Quran, Iqra’, buku Tajwid dan rehal
 
Cara Penyertaan:
Log masuk ke HROnline v4.0
➡ Pilih Menu
➡ Klik Pusat Islam UMS
➡ Pilih Infak
➡ Klik Kelas Mengaji Helwa
 
Sebarang pertanyaan boleh diajukan kepada: 
 
📞 Puan Fazelah:016-8655694
📞 Encik Ghazali: 014-9126809
 
#UMSshare
#infakhelwa
#UMSleadingtowardsinnovativesocieties

 

Pengumuman Daripada: Bahagian Perkhidmatan Akademik

 

Bahagian Perkhidmatan Akademik , Jabatan Pendaftar, sentiasa berusaha untuk meningkatkan kualiti perkhidmatan kepada semua pelanggan, bagi mencapai tujuan tersebut tuan/puan dipohon untuk memberi maklum balas dan cadangan dengan melengkapkan borang soal selidik ini.
 
Berikut pautan Kod QR E-Rating:
 
Berikut pautan Kod QR Kajian Kepuasan Pelanggan:

 

Pengumuman Daripada: Fakulti Sains Makanan dan Pemakanan

 

Terima kasih kerana berurusan dengan pihak Fakulti Sains Makanan dan Pemakanan (FSMP). Bagi meningkatkan mutu perkhidmatan kami, mohon kerjasama YBhg. Datuk/Prof./Dr./Tuan/Puan agar dapat mengisi soal selidik kajian kepuasan pelanggan melalui pautan di bawah atau imbas kod QR tersebut: 
 

 

Pengumuman Daripada: Sektor Governan dan Kawalan, Jabatan Bendahari

 

Salam sejahtera Tuan/Puan,
 
Dengan hormatnya perkara di atas adalah dirujuk.
 
2. Bersama ini dilampirkan poster berkaitan Pekeliling Bendahari Bil. 2 Tahun 2025 - Garis Panduan Tuntutan Bayaran Elaun Lebih Masa Bagi Pegawai UMS untuk tujuan hebahan kepada semua PTJ. Pekeliling ini juga boleh dicapai melalui pautan berikut:
 
 
Kerjasama pihak tuan/puan berhubung perkara ini amat di hargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.
 
Sekian.
 

 

Pengumuman Daripada: Jabatan Pendaftar

 

Sukacita dimaklumkan bahawa Jabatan Pendidikan Tinggi, Kementerian Pendidikan Tinggi ingin mempelawa calon-calon daripada Warganegara Malaysia yang sedang berkhidmat dalam Perkhidmatan Awam Persekutuan/ Perkhidmatan Awam Negeri/ Badan Berkanun/ Pihak Berkuasa Tempatan yang berkelayakan untuk mengisi dua (2) kekosongan jawatan Ketua Penolong Pengarah Kanan, Gred 13 (Terbuka) dan empat (4) kekosongan jawatan Penolong Pengarah Kanan Gred 10 (Terbuka) di Jabatan Pendidikan Tinggi (JPT), Kementerian Pendidikan Tinggi (KPT) bagi  tempoh dua (2)  tahun.

Sehubungan itu, Jabatan ini mempelawa pegawai-pegawai Kumpulan Pengurusan dan Profesional Gred 13 dan Gred 10 atau yang setaraf yang berminat dan berkelayakan bagi mengemukakan permohonan untuk disaring dan ditemuduga sebelum dilantik mengisi kekosongan jawatan tersebut. Iklan kekosongan dan borang permohonan boleh diperolehi di pautan https://shorturl.at/E5iMK

Tarikh tutup permohonan adalah sebelum atau pada 25 Julai 2025 (Jumaat).

Sebarang pertanyaan lanjut boleh berhubung terus dengan pegawai daripada Seksyen Pengurusan Sumber Manusia, Bahagian Khidmat Pengurusan, Jabatan Pendidikan Tinggi, Kementerian Pendidikan Tinggi seperti berikut:

 

Encik Abdul Mutalib bin Mohamad

03-8870 6408

Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

 

Puan Nurdahliya Haszwani binti Mohd Razali

03-8870 6412

Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

 

Perhatian dan kerjasama YBhg. Dato’/ Prof./ Dr./ Tuan/ Puan berhubung perkara ini amat dihargai.

 

Sekian, terima kasih.

 

Seksyen Pengurusan Sumber Manusia

Bahagian Khidmat Pengurusan

Jabatan Pendidikan Tinggi

Kementerian Pendidikan Tinggi

Aras 9, No.2, Menara 2

Jalan P5/6, Presint 5

62200 Putrajaya