PENGUMUMAN DARIPADA
: PUSAT PENYELIDIKAN DAN PEMBANGUNAN USAHAWANAN (ERDEC)
SUBJEK
: PERTANDINGAN MENCIPTA LOGO

 

STUDENT BUSINESS CENTRE, ERDEC

Syarat-syarat pertandingan :

  • Penyertaan dalam pertandingan ini adalah percuma dan setiap peserta boleh menghantar lebih daripada satu ciptaan logo.
  • Semua ciptaan logo hendaklah asli.
  • Logo boleh dicipta dengan menggunakan lukisan tangan atau grafik berkomputer mengikut standard JPEG, PNG dan PDF.
  • Setiap ciptaan hendaklah dikemukakan dalam bentuk softcopy diemelkan kepada Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

Open to All UMS

Staffs & Students

Tarikh tutup penyertaan : 30 MAC 2016, Rabu

  • Keputusan jawatankuasa penilai adalah muktamad.
  • Hanya satu sahaja pemenang yang dipilih.

Spesifikasi Reka Bentuk :

  • Reka bentuk logo hendaklah asli.
  • Tiada maksimum bilangan penggunaan warna.
  • Tema logo : Perniagaan yang berkonsepkan kreatif & inovatif
  • Tulisan boleh dimasukkan dalam logo tetapi hendaklah ringkas dan mudah dibaca.
  • Saiz rekaan A4.
  • Reka bentuk logo yang dihasilkan perlu menarik, jelas dan juga kemas.
  • Sertakan moto yang bersesuaian dengan logo.

Tarikh tutup :

30 MAC 2016, Rabu

HADIAH MENARIK MENANTI ANDA!

 

 

 

PENGUMUMAN DARIPADA
: PEJABAT PENDAFTAR
SUBJEK
: PERATURAN MENAMPAL NOTIS/POSTER/RISALAH/IKLAN DALAM KAMPUS
 
SENARAI EDARAN SEPERTI DILAMPIRKAN
 
YBrs. Prof./Dato'/Datin/Dr./Tuan/Puan,
 
ARAHAN PENTADBIRAN BIL.2/2016: PERATURAN MENAMPAL NOTIS/POSTER/RISALAH/IKLAN DALAM KAMPUS
 
Dengan segala hormatnya perkara di atas adalah dirujuk.
 
2.   Adalah dimaklumkan bahawa Mesyuarat Lembaga Pengarah Universiti Kali Ke-71 (Bil.2/2016) pada 15 Mac 2016 bersetuju agar pihak Pengurusan Universiti mengambil tindakan sewajarnya terhadap notis /poster/risalah/iklan yang ditampal secara tidak kemas, berselerak, tidak signifikan dan tamat tempoh.
 
3.   Sehubungan itu, semua Ketua Jabatan /Pengetua Kolej Kediaman hendaklah mengambil tindakan dan langkah-langkah kawalan dengan memastikan semua notis /poster/risalah/iklan seperti dinyatakan dalam perenggan 2 di atas. Cop pengesahan Jabatan/Kolej/Kediaman juga perlu ada untuk mempastikan autoriti perkara tersebut dan semua notis/poster/risalah/iklan yang ditampal hendaklah ditanggalkan semua setelah tamat tempoh pemberitahuan.
 
Kerjasama dan perhatian pihak YBrs. Prof./Dato'/Datin/Dr./Tuan/Puan dalam hal ini amatlah dihargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.
 
Sekian.
 

PENGUMUMAN DARIPADA: NUSANTARA PERFORMING ART RESEARCH CENTER
SUBJEK : SEMINAR ANTARABANGSA BAJAU/ SAMA DIASPORA & MARITIME SOUTHEAST ASIAN CULTURES
International Conference on Bajau/Sama Diaspora & Maritime Southeast Asian Cultures
jointly organised by Nusantara Performing Arts Research Centre (NusParc), Sabah Museum, Tun Sakaran Museum and the Kadazandusun Chair, Universiti Malaysia Sabah will be held in conjunction with the Regatta Lepa 2016.
 
This is an international academic conference focusing on the themes of Migration, Politics, Rituals, Performing Arts, Heritage, Material Culture, Language and Identity among the Bajau/Sama diaspora and maritime Southeast Asian cultures.  Presenters will include a keynote speaker and invited international and local scholars who will present in their various fields for the benefit of scholars, academicians, university students, development strategists, government officials and cultural practitioners.
 
Dates:   19 - 24 April 2016
Venue:  Tun Sakaran Museum, Semporna, Sabah
 

Registration before 14 April 2016 through <Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.>:

  • RM 400 for regular participants
  • RM 150 for students with valid identification
Walk-In Registration (after 14 April 2016) to be paid on the day of registration:
  • RM 450 for regular participants
  • RM 170 for students with valid identification

Registration includes conference kit, tea breaks, lunch, dinner, site excursions.

 

Accommodation bookings before 12 April 2016 through <Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.>:

  • Han Palace Hotel Room Rate: RM 150 per night (single or double)
  • Homestay Rate:  RM 50 per person per night

Book for these discounted rates through <Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.> with a one-night deposit. Rooms have been tentatively block-booked for conference participants on a first-come-first basis, but those who do not register for this before 12 April 2016, will have to find their own accommodation.

UMS staff will earn MyIDP points for attendance.

Students are encouraged to attend.

Places at the conference are limited so all who are interested to attend should register early.

Please refer to the attached 2-page brochure for further information.