PENGUMUMAN DARIPADA:     BAHAGIAN PENTADBIRAN DAN GOVERNAN, JABATAN PENDAFTAR
SUBJEK:     MAKLUMAN SEKATAN KEMUDAHAN KLINIK PANEL UNIVERSITI MALAYSIA SABAH
 
Y.Bhg. Prof./Dr./Tuan/Puan,
 
 Dengan segala hormatnya merujuk perkara di atas.
 
 2.       Adalah dimaklumkan bahawa, Jawatankuasa Tadbir Urus Klinik Panel Bil.1/2017 pada 19 Mei 2017 telah bersetuju untuk membuat sekatan kepada kakitangan yang melebihi had peruntukan klinik panel di dalam sistem MyHealth.
 
3.       Sehubungan itu, kakitangan UMS disarankan agar membuat permohonan tambahan peruntukan had rawatan klinik panel sekiranya peruntukan telah melebihi had peruntukan tahunan yang telah disediakan. Borang Tambahan Peruntukan Had Rawatan Klinik Panel UMS boleh di muat turun di laman web pendaftar (http://www.ums.edu.my/pendaftar/v3/images/dload/borang/Borang%20Permohonan%20Penambahan%20Peruntukan%20Had%20Rawatan%20Klinik%20Panel.pdf).  
 
Perhatian dan kerjasama pihak Y.Bhg. Prof./Dr./Tuan/Puan dalam hal ini amatlah dihargai dan didahului dengan ucapan ribuan terima kasih.
 
Sekian, terima kasih.

PENGUMUMAN DARIPADA:     PERPUSTAKAAN UNIVERSITI MALAYSIA SABAH
SUBJEK:     PENUTUPAN PERKHIDMATAN PERPUSTAKAAN PADA 30 - 31 MEI 2017
 
Pengguna Perpustakaan yang dihormati, Untuk Makluman Perkhidmatan Perpustakaan akan ditutup pada ketetapan  berikut:-
 
30 - 31 Mei 2017  –   Hari Kaamatan (Selasa - Rabu)
 
Untuk Perkhidmatan yang berterusan sila layari laman web Perpustakaan UMS seperti berikut:
 
http://library.ums.edu.my atau ezproxy.ums.edu.my/login

PENGUMUMAN DARIPADA:     PUSAT ISLAM UMS
SUBJEK:     PERMOHONAN AGIHAN ZAKAT BIL.1/ 2017 UMS
 
MAKLUMAN PERMOHONAN AGIHAN ZAKAT BIL.1/ 2017 AKAN DIBUKA BERMULA PADA 22 MEI 2017 (ISNIN) DAN TARIKH TUTUP PADA 4 JUN 2017 (AHAD).
 
PELAJAR YANG AKTIF BERDAFTAR PENGAJIAN BOLEH MEMOHON AGIHAN ZAKAT BIL.1/ 2017 MELALUI SISTEM MAKLUMAT PELAJAR (PELAJAR TEMPATAN SAHAJA).
 
MOHON KEMASKINI MAKLUMAT ANDA SEKIRANYA TERDAPAT PERUBAHAN MAKLUMAT SEPERTI NAMA DAN NO.AKAUN BANK, PENDAPATAN KELUARGA, NO.TELEFON DAN SEBAGAINYA MELALUI BORANG KEMASKINI MAKLUMAT DI BAHAGIAN PEKHIDMATAN AKADEMIK.
 
UNTUK MAKLUMAT LANJUT BOLEH MENGHUBUNGI USTAZ JIMMIS JUMAAT (NO TEL 014-3781928) ATAU USTAZ MD. RAZALI SAIBIN ( NO TEL 013-5430833)

PENGUMUMAN DARIPADA:     JABATAN TEKNOLOGI MAKLUMAT DAN KOMUNIKASI
SUBJEK:     RALAT SISTEM E-ATTENDANCE- NOTIFIKASI "REMARKS"
 
MAKLUMAN KEPADA SEMUA PENGGUNA SISTEM E-ATTENDANCE, MOHON ABAIKAN SEKIRANYA MEMPEROLEHI NOTIFIKASI "REMARKS" YANG TIDAK BETUL DAN TIDAK SELARI DENGAN DATA KEHADIRAN SEDIA ADA.
 
PIHAK KAMI SEDANG DALAM PROSES UNTUK MEMPERBAIKI SEMULA MASALAH INI.MOHON MAAF DAN HARAP MAKLUM