Pengumuman Daripada
: Seksyen Pengurusan Inovasi, Pusat Penyelidikan Dan Inovasi
Subjek
: Jemputan Kepada Ahli TISC Untuk Menyertai Latihan Distance Learning (DL) Bagi Tahun 2017
YBrs. Prof./Dr./Tuan/Puan,
 
Dengan segala hormatnya merujuk perkara di atas.
 
Seperti yang telah dimaklumkan sebelum ini bahawa PPI, UMS telah menjadi Host Institution di bawah program Technology and Innovation Support Centres (TISC). Program ini adalah kerjasama antarabangsa di antara Perbadanan Harta Intelek Malaysia (MyIPO) bersama World Intellectual Property Organisation (WIPO). Objektif utama kerjasama ini adalah untuk pembangunan dan pengembangan inovasi dan harta intelek di Malaysia.
 
Sukacita dimaklumkan bahawa pihak WIPO Academy telah membuka pendaftaran kepada ahli TISC untuk menyertai program latihan Distance Learning (DL) sepanjang tahun 2017. Penyertaan adalah percuma, namun tertakluk kepada kelulusan pihak WIPO. Sehubungan itu, YBrs. Prof./Dr./Tuan/Puan adalah di alu-alukan untuk mendaftar bagi menyertai program tersebut dan memaklumkan kepada pihak PPI sekiranya telah mendaftar. Turut dimaklumkan bahawa, pihak YBrs. Prof./Dr./Tuan/Puan adalah dimohon untuk memberikan komitmen serta menghabiskan latihan sekiranya memilih untuk menyertai latihan tersebut.
 
YBrs. Prof./Dr./Tuan/Puan juga diminta untuk mengikuti kursus DL-101 terlebih dahulu sebelum meneruskan kursus-kursus lain dan jika jadual bagi kursus-kursus lain tidak bertindih dengan kursus DL-101, YBrs. Prof./Dr./Tuan/Puan boleh memilih maksimum 2 kursus dalam satu masa setelah menamatkan DL-101.
 
Kursus tesebut akan berlangsung secara online dan diakhir kursus akan diadakan Peperiksaan (Objektif/ Subjektif). Setiap peserta yang menamatkan peperiksaan dengan jayanya akan diberikan Sijil Penyertaan (Digital) oleh pihak WIPO.
 
Bersama ini dilampirkan Jadual Distance Learning TISC dan Tatacara Pendaftaran WIPO Distance Learning sebagai panduan dan rujukan lanjut. Sebarang pertanyaan, sila hubungi pegawai-pegawai berikut:
1.
Pegawai TISC Malaysia : En. Abdul Rahman Ramli / En. Abdul Hafiz/ Pn. Norahzlida (No. Tel. 03-2299 8814/ 03-2299 8570/ 03-2299 8809, Email ; Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.)
2.
Urusetia TISC UMS : Dr. Azaze @ Azizi Haji Abdul Adis (No. samb. :1171, Email : Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.) / Pn. Rozaidah Amir Hussein (No. samb. :1631, Email : Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.)
 
Sekian, terima kasih.
 

Pengumuman Daripada
: Persatuan Kakitangan Akademik Universiti Malaysia Sabah
Kepada
: Kakitangan Akademik Universiti Malaysia Sabah
Subjek
: Ucapan Terima Kasih kepada Para Kakitangan Akademik UMS
 
Assalamualaikum dan Salam Persatuan Kakitangan Akademik UMS
 
Persatuan mengucapkan terima kasih atas cadangan isu dan pandangan yang dikemukakan oleh kakitangan Akademik kepada Persatuan yang mana persatuan akan menyediakan laporan untuk dibentangkan dalam mesyuarat MBJ.
 
Sekali lagi kerjasama para Kakitangan Akademik didahului dengan ucapan jutaan terima kasih.
 
Sekian dan terima kasih.
 
'Perbincangan, Ketelusan Membawa Berkat'
 
AJK Perkhidmatan dan Libatsama Masyarakat
Persatuan Kakitangan Akademik Universiti Malaysia Sabah.

Pengumuman Daripada
: Seksyen Kemajuan Kerjaya, Bahagian Sumber Manusia, Jabatan Pendaftar   
Kepada
: Kakitangan Akademik Universiti Malaysia Sabah
Subjek
Iklan Kekosongan Jawatan Timbalan Naib Canselor (Hal-Ehwal Jaringan Industri Dan Masyarakat) Universiti Kebangsaan Malaysia
 
YBhg. Datuk/Dato’/Datin/Prof./Dr.,
 
IKLAN JAWATAN TIMBALAN NAIB CANSELOR (HAL-EHWAL JARINGAN INDUSTRI DAN MASYARAKAT) UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA
 
2. Sukacita dimaklumkan bahawa pihak Universiti Kebangsaan Malaysia mempelawa kakitangan akademik bagi mengisi kekosongan jawatan Timbalan Naib Canselor (Hal-Ehwal Jaringan Industri dan Masyarakat) seperti berikut:
 
Bil.
Jawatan
Universiti
Tarikh Tutup Permohonan
1
Timbalan Naib Canselor (Hal-Ehwal Jaringan Industri Dan Masyarakat)
Universiti Kebangsaan Malaysia
10 Mac 2017
 
3. Bersama ini dilampirkan hebahan iklan Jawatan untuk makluman dan perhatian YBhg. Datuk/Dato’/Datin/Prof./Dr.
 
Sekian.
 

PENGUMUMAN DARIPADA: SEKSYEN JARINGAN KOMUNITI, PUSAT JARINGAN INDUSTRI DAN KOMUNITI
SUBJEK: TAKLIMAT PERMOHONAN GERAN "KNOWLEDGE TRANSFER PROGRAMME (KTP)" — SKIM PEMBELAJARAN SEPANJANG HAYAT PELAN "ROLLING" KEDUA (2017)
 
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam Sejahtera,

YBhg. Datuk/Dato’/Prof./Dr./Tuan/Puan,

Dengan segala hormatnya saya merujuk perkara diatas.
 
Sukacitanya, kami menjemput YBhg. Datuk/Dato’/Prof./Dr./Tuan/Puan yang berminat untuk hadir ke sesi taklimat berkenaan geran KTP seperti ketetapan berikut:
 
Tarikh             :10 Mac 2017 (Jumaat)
Masa              : 9.00 pagi
Tempat          : Bilik Seminar 5 & 6, Aras 2, Pusat Pengajian Pascasiswazah
Penceramah : Profesor Madya Dr. How Siew Eng
                          Pengarah
                          Pusat Pengurusan EcoCampus
 
Kehadiran YBhg. Datuk/Dato’/Prof./Dr./Tuan/Puan amat dihargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.
 
Sekian.

Seksyen Jaringan Komuniti
Pusat Jaringan Industri dan Komuniti
Universiti Malaysia Sabah
Tel: 612200/612206/612502

PENGUMUMAN DARIPADA: PERSATUAN KAKITANGAN AKADEMIK UMS
SUBJEK: LANJUTAN CADANGAN YANG DITERIMA: ISU ATAU PERKARA YANG HENDAK DIBINCANGKAN DALAM MESYUARAT MBJ UMS
 
Merujuk Pengumuman terdahulu Isnin 27.02.2017 : Isu atau Perkara Yang Hendak Dibincangkan Dalam Mesyuarat MBJ UMS
 
Assalammualaikum dan Salam Kakitangan Akademik UMS
 
Ekoran daripada pengumuman tersebut maka setakat ini terdapat 2 cadangan yang telah dikemukakan daripada kakitangan Akademik UMS;
 
1.Cuti sabatikal dicadangkan diberikan juga biassiswa.
2.Cadangan Penilaian E-LNPT  berpandukan
 Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 8 Tahun 2011 ( perkara nombor 32).
 
Sekiranya terdapat apa-apa cadangan lain atau pandangan daripada kakitangan Akademik UMS untuk dibawa ke mesyuarat Majlis Bersama Jabatan Universiti Malaysia Sabah maka bolehlah disalurkan cadangan tersebut kepada  Persatuan Kakitangan Akademik UMS ke email berikut: Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.
 
Persatuan menunggu cadangan seterusnya sekiranya ada, untuk dibawa ke mesyuarat PraMBJ yang dijangka akan berlangsung pada 8/03/2017.
 
Sekian dan Terima kasih
Yang Ikhlas,
 
“Perbincangan, Ketelusan Membawa Berkat”

IKUTI KAMI @

CAPAIAN PANTAS

  •  Direktori Kakitangan
  • Direktori Kepakaran
  • Portal Kakitangan
  •  Portal Pelajar
  •  SmartUMS
  •  E-Respon
  •  VirtualTour@UMS
  •  UMS Institutional Repository
  •  Tempahan Ruang

PAUTAN LAIN

  •  Peta UMS
  • Data Terbuka
  • Portal Kerajaan Negeri Sabah
  • Kementerian Pengajian Tinggi (KPT)
  • MAMPU
  • Portal Kerajaan Malaysia (MyGov)
  • UMS Investment Holdings Sdn. Bhd.