PANDUAN AM MAJLIS KONVOKESYEN - Selepas Majlis |
- Jubah graduan, mortar board dan hood MESTILAH diserahkan kembali di lokasi berikut:
Tarikh | : Dewan Kuliah Pusat Ke-2 |
Hari | : 23, 24 & 25 November 2019, 9.00 pagi hingga 6.00 petang : 26-29 & 2 Disember 2019, 8.30 pagi hingga 5.00 petang |
Tempat | : Pejabat Bahagian Perkhidmatan Akademik |
Hari | : 2 Disember 2019 hingga dipulangkan (Waktu Pejabat sahaja) |
Masa | : 8.30 pagi hingga 12.30 tengahari : 2.30 petang hingga 4.30 petang |
i. Pakaian konvokesyen hendaklah dikembalikan selewat-lewatnya pada 2 Disember 2019 (Isnin).
ii. Bermula 3 Disember 2019 (Selasa) denda akan dikenakan ke atas kelewatan pemulangan pakaian konvokesyen.
iii. Caj adalah berdasarkan kepada jumlah bilangan hari sehingga pakaian konvokesyen tersebut dipulangkan.
- Graduan boleh mengambil skrol/transkrip ijazah masing-masing sebaik sahaja sesi Konvokesyen selesai tertakluk kepada syarat-syarat yang dinyatakan seperti di bawah :
ii. Pakaian konvokesyen telah diserahkan kembali dengan lengkap dan baik dan menunjukkan slip peminjaman dan pemulangan
i. Dalam keadaan yang tidak dapat dielakkan, pengambilan skrol dan transkrip bagi pihak sebaiknya hendaklah ditugaskan kepada saudara mara yang terdekat jika perlu.
a. Wakil graduan hendaklah membawa bersama surat kuasa yang ditandatangani oleh graduan dengan menyatakan nama penuh dan
nombor kad pengenalan wakil serta melampirkan salinan kad pengenalan dan kad pelajar graduan.
c. Seorang wakil hanya boleh mengambil skrol bagi pihak untuk tidak lebih dari dua orang graduan.
Hendaklah mengemukakan Permohonan penghantaran Skrol Ijazah dan Transkrip Akademik melalui POSLAJU kepada alamat berikut:
1. | Penolong Pendaftar (Unit Pengijazahan) Bahagian Perkhidmatan Akademik, Universiti Malaysia Sabah, Jalan UMS, 88400 Kota Kinabalu, Sabah Tel: 088-320000 samb. 692117/691255/692115 Faks: 088-320090 | Bagi graduan prasiswazah sepenuh masa sahaja |
2. | Penolong Pendaftar, Pusat Pengajian Pascasiswazah, Universiti Malaysia Sabah, Jalan UMS, 88400 Kota Kinabalu, Sabah Tel: 088-321026 Faks: 088-320233 | Bagi graduan pascasiswazah sahaja |
3. | Penolong Pendaftar, Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan, Universiti Malaysia Sabah, Jalan UMS, 88400 Kota Kinabalu, Sabah Tel: 088-320000 samb. 611023/611024 Faks: 088-321372 | Bagi graduan perubatan sahaja |
4. | Pengarah Pusat Luar Universiti Malaysia Sabah Kota Kinabalu, Universiti Malaysia Sabah, Aras 1, Pusat Pengajian Pascasiswazah, Universiti Malaysia Sabah, Jalan UMS, 88400 Kota Kinabalu, Sabah Tel : 088-314600/314601 Faks : 088-314606 | Bagi graduan PLUMS sahaja |
5. | Penolong Pendaftar Fakulti Psikologi dan Pendidikan, Universiti Malaysia Sabah, Jalan UMS, 88400, Kota Kinabalu, Sabah Tel : 088-320000 samb. 8011 / 2509 Faks: 088-320101 | Bagi graduan PPG & PKPBG sahaja
|
6. | Penolong Pendaftar Fakulti Kejuruteraan Universiti Malaysia Sabah, | Bagi graduan diploma kejuruteraan (Oil & Gas) |
a) Nama seperti dalam Kad Pengenalan
b) No. Kad Pengenalan
c) No. Pelajar / No. Matrik Pelajar
d) Program
e) Alamat Penuh
Sila sertakan PosLaju Prepaid Envelope (Poslaju National Courier) berwarna BIRU yang boleh dibeli daripada mana-mana pejabat pos di seluruh Malaysia dengan harga RM15.90
- Sebaik sahaja menerima skrol dan transkrip akademik, setiap graduan perlu menyemak dengan teliti untuk mengelakkan sebarang kesilapan. Sekiranya terdapat kesilapan maklumat di dalam skrol atau transkrip akademik, ianya boleh diganti baharu dengan syarat kesilapan itu adalah berpunca dari pihak universiti dan dilaporkan secara bertulis dengan segera kepada Seksyen Konvokesyen & Rekod Pelajar, Bahagian Perkhidmatan Akademik, Universiti Malaysia Sabah.
- Polisi Universiti Malaysia Sabah telah menetapkan bahawa skrol cuma dikeluarkan sekali sahaja kepada graduan dan tidak lagi dikeluarkan untuk menggantikan Skrol yang hilang atau rosak. Oleh itu, para graduan dinasihatkan menyimpannya dengan baik dan selamat dan membuat salinan yang mencukupi. Sekiranya skrol hilang dan rosak, pihak kami hanya akan mengeluarkan surat pengesahan kehilangan skrol graduan.