PENGUMUMAN DARIPADA : SEKSYEN KEMAJUAN KERJAYA
KEPADA : KAKITANGAN AKADEMIK UNIVERSITI MALAYSIA SABAH
SUBJEK : IKLAN KEKOSONGAN JAWATAN TIMBALAN NAIB CANSELOR DI UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA
 
YBhg. Datuk/Dato’/Datin/Prof./Dr.,
 
IKLAN JAWATAN TIMBALAN NAIB CANSELOR DI UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA
 
- TIMBALAN NAIB CANSELOR (AKADEMIK DAN ANTARABANGSA)
- TIMBALAN NAIB CANSELOR (PEMBANGUNAN)
 
2. Sukacita dimaklumkan bahawa pihak Universiti Teknologi Malaysia (UTM) mempelawa kakitangan akademik yang berminat bagi mengisi kekosongan jawatan Timbalan Naib Canselor (Akademik dan Antarabangsa) dan Timbalan Naib Canselori (Pembangunan) di Universiti tersebut dengan mengemukakan surat permohonan, butir jayadiri (Curriculum Vitae) yang terkini dan ringkasan mengenai perancangan KPI (Key Performance Indicator) sekiranya dilantik beserta sebarang dokumen sokongan lain yang berkaitan (sekiranya ada).
 
3. Bersama ini dilampirkan iklan Jawatan (Lampiran A) untuk makluman dan perhatian YBhg. Datuk/Dato’/Datin/Prof./Dr. Tarikh tutup permohonan adalah pada 31 Mei 2016 (Isnin).
Sekian.

PENGUMUMAN DARIPADA
: JABATAN PENDAFTAR
SUBJEK
: PEKELILING PENDAFTAR BILANGAN 5 TAHUN 2016: PELAKSANAAN WAKTU BEKERJA DALAM BULAN RAMADHAN 1437H DAN PELEPASAN BEKERJA SEPARUH HARI DARIPADA SATU HARI SEBELUM PERAYAAN HARI RAYA ADILFITRI BAGI KAKITANGAN BERAGAMA ISLAM
 
SEMUA KETUA JABATAN
Y.Brs. Prof./Dato’/Datin/Dr./Tuan/Puan;
 
PEKELILING PENDAFTAR BILANGAN 5 TAHUN 2016: PELAKSANAAN WAKTU BEKERJA DALAM BULAN RAMADHAN 1437H DAN PELEPASAN BEKERJA SEPARUH HARI DARIPADA SATU HARI SEBELUM PERAYAAN HARI RAYA ADILFITRI BAGI KAKITANGAN BERAGAMA ISLAM
 
Dengan segala hormatnya perkara di atas adalah dirujuk.
 
2.  Bersama ini disertakan Pekeliling Pendaftar Bilangan 5 Tahun 2016 yang jelas maksudnya mengenai perkara tersebut di atas untuk makluman dan tindakan lanjut pihak Y.Brs. Prof./Dato’/Datin/Dr./Tuan/Puan.
 
3.  Mohon perkara ini dimaklumkan kepada semua kakitangan di J/F/P/I/U/B masing-masing. Pekeliling tersebut boleh dicapai melalui laman web Jabatan Pendaftar (http://www.ums.edu.my/pendaftar/).
 
Segala perhatian dan kerjasama dari pihak Y.Brs. Prof./Dato’/Datin/Dr./Tuan/Puan, dalam perkara ini amatlah dihargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.
 
Sekian.

Pengumuman Daripada
: Pusat Penyelidikan dan Inovasi (PPI)
Subjek
: Pembukaan Permohonan Program Malaysia Laboratories For Academia-Business Collaboration (MyLAB) Bil.1/2016, Jabatan Pendidikan Tinggi, Kementerian Pendidikan Tinggi (KPT)
 
Dimaklumkan bahawa, Kementerian Pendidikan Tinggi (KPT) telah melancarkan program Malaysia Laboratories for Academia-Business Collaboration (MyLAB) sebagai langkah menyahut hasrat kerajaan untuk meningkatkan jaringan kolaborasi Institusi Pengajian Tinggi (IPT) dengan sektor industri. Program MyLAB menyasarkan pertumbuhan teknologi dan inovasi tempatan serta pemindahan ilmu dan sumber secara sistematik. Sehubungan dengan itu, sukacita dimaklumkan bahawa permohonan Malaysia Laboratories for Academia-Business Collaboration (MyLAB) Bil.1/2016 sedang dibuka kepada semua Universiti Awam mulai 1 April 2016 sehingga 30 Jun 2016. Universiti Swasta dan Institut Penyelidikan boleh dijemput sebagai ahli kolaborasi projek oleh Ketua Projek.
 
Bersama-sama ini disertakan Garis Panduan Permohonan Program Malaysia Laboratories for Academia-Business Collaboration (MyLAB) Bil.1/2016 dan Borang Permohonan MyLAB Bil.1/2016 (Lampiran A) yang juga boleh dimuat turun daripada laman web Malaysia Greater Research Network System (MyGRANTS) http://mygrants.gov.my/. Setiap permohonan boleh dibuat dengan mengemukakan enam (6) salinan kertas cadangan yang lengkap (full proposal) dengan menggunakan format seperti di Lampiran B. Softcopy Kertas cadangan yang lengkap tersebut juga perlu disimpan di dalam (compact disc / pen drive) dan dihantar kepada PPI selewat-lewatnya pada 15 Jun 2016. Pihak PPI akan melaksanakan proses penilaian sebelum permohonan dimajukan kepada pihak KPT pada 30 Jun 2016. Sebarang pertanyaan, boleh berhubung terus dengan urusetia PPI seperti berikut:
1) Dr. Azaze @ Azizi bin Haji Abdul Adis, samb. 1171 (email: Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.)
2) Pn. Rozaidah Amir Hussein, samb. 1631 (email: Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.)
 

IKUTI KAMI @

CAPAIAN PANTAS

  •  Direktori Kakitangan
  • Direktori Kepakaran
  • Portal Kakitangan
  •  Portal Pelajar
  •  SmartUMS
  •  E-Respon
  •  VirtualTour@UMS
  •  UMS Institutional Repository
  •  Tempahan Ruang

PAUTAN LAIN

  •  Peta UMS
  • Data Terbuka
  • Portal Kerajaan Negeri Sabah
  • Kementerian Pengajian Tinggi (KPT)
  • MAMPU
  • Portal Kerajaan Malaysia (MyGov)
  • UMS Investment Holdings Sdn. Bhd.